Hulp vragen – hulp Geven

via de besloten Facebookgroep

Omdat we veel vragen krijgen van bewoners over vraag en aanbod, hulpvragen en meer, hebben we een besloten Facebook groep voor jullie gemaakt. Nadat je lid van de groep bent geworden, kan je zelf de hulpvraag plaatsen of contact leggen om hulp te geven. Er gelden wel wat regels, maar wanneer je je daaraan houdt kan er heel veel! De initiatiefnemers van Herberg Haverleij leggen de basis, maar de bruisende community, die maken jullie zelf.  Zien we je daar?

 

Ja, ik word lid van de community!

Hulp vragen / Hulp geven

Het doel van de Herberg is om buurtbewoners van de Haverleij, Bokhoven en Engelen bij elkaar te brengen en de onderlinge band te versterken. Elkaar helpen met praktische zaken is een prima manier om dit te bereiken. Om vraag en aanbod bij elkaar te brengen is een (besloten) Facebookgroepgemaakt. Voor een goede werking van de Facebookgroep gelden een aantal spelregels

  • De groep is uitsluitend bedoeld voor vrijwillige en gratis hulp
  • De hulpvragers moeten inwoner zijn van de Haverleij, Engelen of Bokhoven
  • Hulpbieders buiten dit gebied zijn van harte welkom
  • Het bestuur van de Herberg kan ook hulpvragen voor de Herberg en de school plaatsen
  • Diensten worden zonder vergoeding verricht. Alleen materiaalkosten worden door de vragensteller vergoed
  • Er kunnen geen rechten aan de geleverde diensten worden ontleend
  • De vrijwilligers zijn voor hun activiteiten door de gemeente verzekerd
  • Welke soort diensten kunnen worden gevraagd?
  • Gereedschap lenen dat je een eenmalig klus nodig hebt
  • Een lange ladder lenen om je goot schoon te maken
  • Hulp bij een klusje in je huis dat je niet zelf of niet alleen kan
  • De hond uitlaten omdat je ziek bent en even niet mobiel bent
  • Boodschappen doen omdat je tijdelijk aan huis bent gebonden
  • Je naar het ziekenhuis laten brengen
  • Een reisgids voor een bepaald land lenen of schenken

Hoe werkt het?

De hulpvragen meldt zich aan voor de (besloten) Facebook groep en geeft aan in welk kasteel of kern hij/zij woont. Er worden verder geen persoonsgegevens gevraagd.
De hulpvrager plaatst de aanvraag met een duidelijke omschrijving waarmee je hulp nodig hebt, wanneer en hoelang.

Voor de mensen die geen Facebook hebben is een prikbord in de Herberg opgehangen, het bestuur zal de vragen voor de aanvrager op Facebook plaatsen.

De bewoner die de gevraagde hulp wil geven plaatst een PM (personal message) met zijn/haar contactgegevens (telefoonnummer en/of email adres).

De hulpvrager neemt contact op met de hulpaanbieder(s) voor de verdere afwikkeling (als er meerdere aanbieders zijn laat de hulpvrager weten dat het aanbod niet meer nodig is). Als de vraag beantwoord is meld de aanvrager dit in de Facebookgroep.